● Czy ubezpieczenie od utraty dochodów jest kosztem uzyskania przychodów
Wydatki na edukację trzeba dobrze uzasadnić
Koszty w firmie. Fiskus łagodnieje wobec niektórych wydatków osobistych
Opłatę za czesne nie zawsze można odliczyć
Przedsiębiorcy często próbują zaliczyć do kosztów wydatki na dokształcanie. A urzędnicy każdy taki wydatek analizują odrębnie w aspekcie konkretnego przypadku. I niestety czasem dochodzą do wniosku, że nauka jest tylko osobistym kaprysem, który nie daje prawa do podatkowych preferencji
Koszty w firmie. Fiskus łagodnieje wobec niektórych wydatków osobistych
W ostatnich miesiącach pojawiło się dużo interpretacji prawa podatkowego dotyczących zaliczania firmowych wydatków na dokształcanie do kosztów uzyskania przychodu.
Nadużywanie prawa do zasiłku macierzyńskiego jest nadal na porządku dziennym
Jednorazowy dodatek do rent i emerytur zwolniony od podatku
Nowa patologia na rynku pracy: Pozorne umowy o pracę z kobietami w ciąży
Po ostatnich zmianach w ustawie zasiłkowej ograniczono możliwość wyłudzania zasiłków macierzyńskich przez osoby prowadzące działalność gospodarczą. Wysokie świadczenia nadal mogą jednak uzyskać te kobiety, które choćby tylko na miesiąc podpiszą umowę o pracę. W pewnych przypadkach ZUS może jednak skutecznie zakwestionować rozrośniętą podstawę wymiaru składek z takiego kontraktu
Nadużywanie prawa do zasiłku macierzyńskiego jest nadal na porządku dziennym
Po burzy, która przetoczyła się przez rząd i Sejm poprzedniej kadencji, wydawałoby się, że problem nadużyć w korzystaniu z zasiłków macierzyńskich – by nie powiedzieć wyłudzeń i to niezwykle wysokich świadczeń – został opanowany. Rozwiązanie w postaci ustawy z 15 maja 2015 r. o zmianie ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1066 ze zm.), która weszła w życie 1 stycznia br., dotyczyło jednak wyłącznie ograniczenia w uzyskiwaniu zbyt wysokich świadczeń przez osoby samozatrudnione. W poprzednim stanie prawnym miały one taką możliwość nawet wtedy, gdy opłacały wysoką składkę na ubezpieczenie chorobowe bardzo krótko – pierwotnie tylko przez jeden miesiąc.
Jaka jest odpowiedzialność biura rachunkowego za popełnione błędy
Podczas przejmowania zorganizowanej części przedsiębiorstwa popełniono błąd polegający na ujęciu w ewidencji środków trwałych dwóch składników będących przedmiotem leasingu operacyjnego, dla których dokonywano odpisów amortyzacyjnych w latach 2014–2015. Dodatkowo w kosztach ewidencjonowano miesięczne raty leasingowe, a po zakończeniu okresu leasingu środki transportu zostały ujęte w ewidencji środków trwałych i odpisy amortyzacyjne odnoszono w koszty spółki. Błąd został ujawniony podczas zmiany biura rachunkowego. Jakie będą tego skutki w podatku dochodowym oraz bilansie za 2014 r.? Jaka jest odpowiedzialność biura rachunkowego za popełnione błędy?