Sejm za poprawkami Senatu do obniżki CIT do 15 proc.

Posłowie zaakceptowali w poniedziałek trzy redakcyjne poprawki Senatu do ustawy obniżającej CIT dla najmniejszych firm. Celem nowelizacji, którą Sejm 22 lipca br., na ostatnim przed wakacjami posiedzeniu, poparł niemal jednogłośnie, jest obniżenie stawki CIT dla małych podatników z 19 proc. do 15 proc.

Czy zawsze czynność opodatkowana

Spółka zajmuje się działalnością produkcyjną. Dokonując zakupy materiałów, które w przyszłości będą wykorzystywane do produkcji, spółka wprowadza je do magazynu. Towary ewidencjonowane w ten sposób zawierają się w osobnych indeksach, również w rejestrze zakupów VAT.

Jedno zaświadczenie lekarskie dla dwóch płatników świadczeń

Gazeta Podatkowa nr 60 (1310) z dnia 28.07.2016 r., autor: Honorata Urbaniak
Prawo do świadczeń chorobowych ustalają oraz podejmują ich wypłatę niektórzy płatnicy składek na ubezpieczenie chorobowe oraz ZUS. Podstawowym dokumentem niezbędnym przy ustalaniu prawa do świadczeń chorobowych związanych z niezdolnością do pracy ubezpieczonego jest zaświadczenie lekarskie. Zdarza się, że w oparciu o jeden dokument należne jest wynagrodzenie chorobowe wypłacane przez pracodawcę oraz zasiłek chorobowy wypłacany przez ZUS. Jaki tryb postępowania wówczas obowiązuje?
(czytaj wiecej - www.gofin.pl/skladki-zasilki-emerytury/)

Korekta podstawy wymiaru składek przedsiębiorcy

Gazeta Podatkowa nr 55 (1305) z dnia 11.07.2016 r., autor: Aneta Dąbrowska
Dla osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą przepisy ubezpieczeniowe określają minimalną wysokość podstawy wymiaru składek ZUS. Przedsiębiorca może do niej jednak zadeklarować kwotę wyższą, niż wskazana przez ustawodawcę najniższa wysokość. Jeżeli to uczyni, powinien wówczas pamiętać o tym, że nie ma prawa późniejszego jej skorygowania, np. do obowiązującej go minimalnej kwoty.
(czytaj wiecej - www.gofin.pl/skladki-zasilki-emerytury/)

Konsekwencje błędów w rozliczeniach z ZUS-em

Gazeta Podatkowa nr 58 (1308) z dnia 21.07.2016 r., autor: Dorota Wyderska
W każdym przypadku, gdy płatnik przekaże do ZUS błędnie sporządzone dokumenty rozliczeniowe, ma obowiązek je skorygować. Zazwyczaj jednak korekta takich dokumentów niesie za sobą określone konsekwencje. Na obowiązek sporządzenia do ZUS korekty dokumentów rozliczeniowych nie ma żadnego wpływu fakt czy płatnik sam zauważył nieprawidłowości, czy stwierdził je organ rentowy. Jedynie w przypadku, gdy płatnik pomyli się w podstawie wymiaru składek np. pracownika czy zleceniobiorcy zaniżając ją lub zawyżając o kwotę nieprzekraczającą 2,20 zł, nie ma obowiązku korygowania takiego błędu.
(czytaj wiecej - www.gofin.pl/skladki-zasilki-emerytury/)